2011. február 18., péntek

Érkezés Tenerifre

Amikor az ember leszáll  a repülőről,  vagy kiszáll a gépkocsiból nagyon fontos, az első benyomás.
Tenerifről  az első benyomás a  repülőn éri az embert. Mi,  leszállás közben, a gép jobb oldalán ültünk, így a gyönyörű zöld kerteket- mindegyikben medence- és a kicsit, a magyar ízléshez képest túlcicomázott  apartmanokat láttuk meg először. Mindehhez a hátteret az óceán adta. Tehát, az első benyomás rendben volt.

Később, a nyaralás során megismerkedtünk más családokkal, akik elmondták, hogy a gép bal oldalán ülve döbbenten nézték a kopár, kiszáradt hegyoldalakat. Nekik az első benyomás a szigetről a döbbenet volt: te jó Isten, hova jöttünk?

A repülőről kilépve, szó szerint mellbe vág a meleg. A repülő út nagyon hosszú és az ember hozzászokik a légkondicionáló hűvöséhez.

Mi, háromszor voltunk Tenerifen. Az első utunknál, mint ahogy a legtöbb család, az "ingyen nyaralás Tenerifén" - akciót használtuk ki.. Ezen az úton a biztosra mentünk, a charter járatot választottuk. A második és harmadik utunkon reménykedtünk, hogy találunk valamelyik szállodához akciós tengerparti ajánlatot, ami olcsóbbá teheti a szállásunkat, átnéztük a repülőjegy kereső portálokat, hátha olcsóbb járatokat is találunk, amik esetleg délelőtt érkeznek,. Nem találtunk ilyen járatokat. (A "last minute repülőjegyek" kiestek, mert miután lefoglaltuk a szállásunkat nem mertük kockáztatni, hogy esetleg nem tudunk elutazni.) Átszállással  Madridban, vagy Lisszabonban kellett volna tölteni egy éjszakát, ez pedig nagyon megdrágította volna a nyaralásunkat. Végül, minden alkalommal a charterrel utaztunk. A Travel Service gépe hajnalban érkezik a szigetre, ilyenkor nincs nagy forgalom a repülőtéren, így elég gyorsan megkapja az érkező a bőröndjeit.
Olyan gyorsan, hogy még az autókölcsönzőkre várni is kell.
Rengeteg kölcsönző van, de érdemes előre, még Budapestről kocsit foglalni.A foglalásnál be kell írni, hogy mikor érkezik a járat, a kölcsönző pedig gondoskodik róla, hogy ebben az időpontban legyen valaki az irodában, aki kiadja a kocsit.
Mi, az AutoReisen-nél béreltünk Seat Ibizát, illetve Ford Fiestát.

A Seat jobban bevállt, sokkal fordulékonyabb, ami a parkolásnál nagyon jól jön. A kocsit, a repülőtér előtt vettük fel, a haza indulásnál ugyanott adtuk le. A leadásánál, nem kell megijedni, ha az iroda zárva van még, a kulcsokat az ablakon becsúsztattuk, hogy más ne tudjon benyúlni érte és ezzel le is volt rendezve a dolog.
A kocsiban a légkondi fontos, bármikor is érkezik az ember a szigetre. Mi egyszer október végén -november elején, egyszer a áprilisban, az utolsó utunkon pedig júliusban voltunk a szigeten. Mindhárom utunkon végig ment kocsiban a légkondi.
A szigeten mi az IGO navigációs rendszert tudtuk használni, viszonylag megbízhatóan működött.
Mi mindhárom alkalommal Adeyeben szálltunk meg (Playa de las Americas). A szigeten belül itt a legjobb az idő. Ezt, amikor először hallottuk, hittük is meg nem is, de tényleg így van. Sokat mentünk, a sziget minden részén jártunk. Többször volt felhős, párás rossz idő, de amikor haza értünk Americasba, ott mindig jó idő fogadott.

A charter legnagyobb hátránya a hajnali érkezés. Az ember felveszi a kocsit, megkeresi a szállodát, ott pedig kiderül, hogy majd délben tudja csak a szobáját elfoglalni. A szállodában viszont be lehet egy szobába pakolni a bőröndöket, mi át is öltöztünk, aztán irány a part, reggelit keresni.

Americasban a part tele van az óceán felé nyitott étteremmel. Ajánlom mindenkinek a Canari-csirkét édes burgonyával – ez a helyi specialitás. Óriási adagot hoznak, mi hárman a két adag csirkétől pukkadásig jól laktunk. Az idegenvezetők szerint az Ottelo II-ben a legjobb. Mi, nem próbáltuk végig az összes éttermet, hittünk nekik.

Még egy kis séta a reggeli után és már el is lehet foglalni a szobát, kezdődhet a nyaralás.